HTML

Irodalmi legendák

Kutató munka eredményei, tapasztalatai: a két világháború közötti idő irodalmi életéről, majd az azt követő évtizedekről Újhold- Évkönyv és a megújult 1986 utáni Évkönyvek Legenda-gyártás Legenda-foszlatás A kedvencek :?Weöres Sándor Gyurkovics Tibor Döbrentei Kornél

Friss topikok

Linkblog

"Bizony elment Szabó Magda"

2007.12.26. 15:59 Irodalmi legendák

Kanadai Tárogató c. havi folyóiratban, melyet Kossuth Éva szerkeszt, hamarosan hosszú méltatás jelenik meg Szabó Magdáról ,pontosan Kossuth Éva tollából. 

Magánleveléből részlet:Bizony elment Szabó Magda.Nagyszerű és tehetséges író volt, egyik a nagyok közül. Jó pár könyvét angol fordításban is meg lehet venni.Saját édesapja rokonságával nagyon mostohán  bánt, nem tudni miért.Na, meg elég sok  badarságot írt össze a Für Elise c. könyvében a családról. Én találkoztam vele néhányszor, de nagyon barátságtalan volt, utóbbi időkben a telefonhívásra sem válaszolt- illetve keresztfia- nem tudjuk kicsoda? nem engedett vele beszélni. Klárika/ féltestvére Évának !/ szerint attól félt, hogy örökölni akarunk. Na, pont én!

Édesapja Elek bácsi  nagypapám testvére volt, aranyos ember..Gyermekkoromban sokat voltunk náluk.Anyám jóban volt édesanyjával, Lenke néni is vele, de én nem nagyon szerettem, nem tudom miért..pedig mindig nagyon kedves volt. Egyszer -5 éves lehettem én- amikor a kezembe adott egy süteményt, megkérdeztem, hogy "kölcsön vagy örökbe?"

Most hogy  elhunyt, hallom, hogy probléma van Debrecen és Budapest között a temetésről..""

Igen..A hamvakat  kétfelé osztották, egy része a szülőkhöz került Debrecenben, másik része pedig  26 évvel ezelőtt elhunyt férje mellé, akit Szobotkának hívtak.

Sok könyvét olvastam ,szeretem írásait,

Kételyeim vannak református főgondnoki tisztét illetően és Szobotkához való hűségében.

Gyurkovics Tibor úszik be  láthatatlan szálon, Ő tudná megmondani ki volt Bóka László.

Isten színe előtt mindenki megigazul.

komment

süti beállítások módosítása