Eddig nem hallottam a Gender -témáról, mint veszélyről..
Lám ,itt is sokadrangú kérdés, de valaki a 18o óvódapedagógus közül mégiscsak felteszi...
Az előadók Szarvasról Kecskemétről főiskolai tanárok. aztán az Okt. Minisztériumból egy tanácsos, Vekerdy ,a pszichológus és Bakonyi Anna..
Ők ülnek fenn a dobogón , külön a másik asztalnál a moderátor Körmöci Katalin az Óvódai Nevelés főszerkesztője és társa részben a mai munkában Ledvai Lászlóné Ani.
A téma az 5 évenkénti Pedagógia Program módosítása...amelynek ez év szeptemberében van aktualitása..Engedett azonban a Minisztérium a HOP azaz a Helyi Óvódai Nevelési Programban..Vidéki ,intézményi óvódák számára. Az önkormányzatiak is kezelhetik a betűt rugalmasan..
Hogy miért van szükség minderre?
Mert jöttek új gyermekek migráns szülőkkel, vannak roma- cigány gyermekek a vegyes csoportokban, egyre többen és vannak másfajra etnikumok is..3o fölötti létszámban nehéz nevelő- oktató munkát végezni .DE !!itt van a bökkenő , nem kell oktatómunkát végezni.Legyen a GONDOZÁS a fő feladat és egyéni fejlesztés..Ha eléggé ismerjük a gyermeket és a háttérben lévő családját.
Mert legyen ez a cél. Megismerni a családot...és a gyereket.
Aztán a gyerek játszon, kiabáljon ,üvöltsön, tüdejének ez -kell-mondja Vekerdy..Másszon fára...mert az sokfajta izmot, ideget mozgat..
Az óvóda pedagógus felejtse el, hogy valaha frontáslisan verset tanított, magyarázott okított, szemléltetett...mert a gyerek változik..a program is ..a Minisztériumban döntenek, hogy nem kell iskolaérettségi -felkészítés.mert az egyébként is a nap minden percében történik. Ne kapjon az iskola felkészített gyermeket, 3 ujjú ceruzafogással..majd ott meg tanulja. Nem kell hosszú versekre tanítani ,csak ha maga is, akkor elhallás után megtanulja. Ne járjon a napired óráiban különórákra, sem néptánc, mert utasítások hangzanak el, nem kell különtorna nem kell angolnyelv, nem kell úszás sem, csak ha az óvónő is velük van és kiséri őket...nem kell logopédia sem, csak este napirend után vigye a szülő... semmi extra. Játsszon a gyerek. Abban sajátit el minden szerepet..
És???A papást-mamást ne erőltessük , vagy ráérez vagy nem ..a nemi szerepek is kialakulnak majd...ha netán hormont kap ,akkor később dönthet,hogy mivé akar válni/Jajaj, ez egy másik konfenercia..a gender témában !! Szóval a 14 éves dönti el, hogy fiúvá akar lenni vagy lánnyá operáltatja magát.Hát nem őrület??
Ezek után odamentem Vekerdyhez, hivatkozva Weöres Sándorra..Hisz Vekerdy is mondott valamit , fél mondatban..
WS.Kisfiúk témáiban c versgyűjteményében megírta.
"A jermekek a bokorban dicnólkodnak./ a Pajdagagász néni nézi, /pfuj/ hegyesvégű ceruzát ragad s papírost és dühtől hullámozva írja :Tüzdelt Zülők! Máskor tsináljanak jobb jermeket..
Erre a Szülők : Tüzdelt Pajdagagosz néni! Hun házasodunk hun meg elválunk mindenfée jermekekkel kisérletezünk.."
Vekerdí mosolyog ..Még mondom hogy WSt- és feleségét 1o éven át vagy még tovább jól ismertem szerintük: én voltam az óvónők gyöngye...
Szerintem itt a válasz ..no nem az óvónők gyöngyére, hanem a szülők házasodnak , válnak és a gyermekek miféle családmodelt kapnak -hoznak és visznek tovább.