HTML

Irodalmi legendák

Kutató munka eredményei, tapasztalatai: a két világháború közötti idő irodalmi életéről, majd az azt követő évtizedekről Újhold- Évkönyv és a megújult 1986 utáni Évkönyvek Legenda-gyártás Legenda-foszlatás A kedvencek :?Weöres Sándor Gyurkovics Tibor Döbrentei Kornél

Friss topikok

Linkblog

Konferencia az Óvódai Nevelés Programjáról -Kossuth Klub

2010.03.05. 22:51 Irodalmi legendák

Eddig nem hallottam a Gender -témáról, mint veszélyről..

Lám ,itt is sokadrangú  kérdés, de valaki a 18o  óvódapedagógus közül mégiscsak felteszi...

Az előadók Szarvasról Kecskemétről főiskolai  tanárok. aztán az Okt. Minisztériumból egy tanácsos, Vekerdy ,a pszichológus és Bakonyi Anna..

Ők ülnek fenn a dobogón , külön a másik asztalnál a moderátor Körmöci Katalin az Óvódai Nevelés főszerkesztője és társa  részben a mai munkában  Ledvai Lászlóné  Ani.

 

A téma az 5 évenkénti Pedagógia  Program  módosítása...amelynek ez év  szeptemberében van aktualitása..Engedett azonban a Minisztérium a HOP  azaz a Helyi Óvódai Nevelési Programban..Vidéki ,intézményi óvódák számára. Az önkormányzatiak  is kezelhetik a betűt  rugalmasan..

Hogy miért van szükség minderre?

Mert jöttek új gyermekek migráns szülőkkel, vannak roma- cigány gyermekek  a vegyes  csoportokban, egyre többen és vannak másfajra etnikumok is..3o  fölötti létszámban nehéz  nevelő- oktató munkát  végezni .DE !!itt van a bökkenő , nem kell oktatómunkát végezni.Legyen a GONDOZÁS  a fő feladat és egyéni fejlesztés..Ha eléggé ismerjük a gyermeket és a háttérben lévő családját.

Mert legyen ez a cél. Megismerni a családot...és a gyereket.

Aztán a gyerek  játszon, kiabáljon ,üvöltsön,  tüdejének ez -kell-mondja Vekerdy..Másszon fára...mert az sokfajta izmot, ideget  mozgat..

Az óvóda pedagógus  felejtse  el, hogy valaha frontáslisan  verset  tanított, magyarázott okított,  szemléltetett...mert a gyerek változik..a program is ..a Minisztériumban döntenek, hogy nem kell iskolaérettségi -felkészítés.mert az egyébként is a nap minden percében történik. Ne kapjon az  iskola felkészített gyermeket,  3 ujjú ceruzafogással..majd ott meg tanulja. Nem kell hosszú versekre  tanítani ,csak  ha maga is, akkor elhallás után megtanulja. Ne járjon a napired  óráiban különórákra, sem néptánc, mert  utasítások hangzanak el, nem kell különtorna nem kell angolnyelv, nem kell úszás  sem, csak ha az óvónő is velük  van és kiséri őket...nem kell logopédia  sem, csak este napirend  után vigye a szülő... semmi extra. Játsszon a gyerek. Abban sajátit el minden szerepet..

És???A papást-mamást ne erőltessük , vagy ráérez vagy nem ..a nemi szerepek is kialakulnak  majd...ha netán hormont  kap ,akkor később dönthet,hogy mivé akar válni/Jajaj, ez egy másik konfenercia..a gender témában !! Szóval a 14 éves dönti el, hogy fiúvá akar lenni vagy lánnyá operáltatja magát.Hát nem őrület??

 

Ezek után odamentem Vekerdyhez, hivatkozva  Weöres Sándorra..Hisz  Vekerdy is mondott valamit  , fél mondatban..

WS.Kisfiúk témáiban   c versgyűjteményében megírta.

"A jermekek a bokorban dicnólkodnak./ a Pajdagagász néni nézi, /pfuj/  hegyesvégű ceruzát  ragad s papírost és dühtől hullámozva  írja :Tüzdelt Zülők! Máskor tsináljanak jobb jermeket..

Erre a Szülők : Tüzdelt Pajdagagosz néni! Hun házasodunk hun meg elválunk mindenfée  jermekekkel  kisérletezünk.."

 

Vekerdí mosolyog  ..Még mondom hogy WSt- és feleségét 1o éven át vagy még  tovább jól ismertem szerintük: én voltam az óvónők gyöngye...

Szerintem itt a válasz ..no nem az óvónők gyöngyére, hanem a szülők házasodnak , válnak és a gyermekek miféle családmodelt  kapnak -hoznak és visznek tovább.

komment

süti beállítások módosítása